"Epäreilua, pettävää, mätää, OP, kiusaaja... " Lausut varmasti osan tai kaikki näistä adjektiiveista joidenkin voimasanojen kera, kun pelaat Galaktista tilaa ensimmäistä kertaa. Tulit cupeista normaalitilassa ja tietysti hyppy toiselle kierrokselle on niin julma, varsinkin jos pelaat yksin, että luulet, ettei sitä ole mahdollista voittaa. Jos kuitenkin olet kärsivällinen ja harjoittelet kovaa, pääset sinne parissa päivässä, ja hyvä uutinen on, että olet paljon paremmin valmistautunut kilpailemaan paikallisessa, online- ja pitkäaikaisessa moninpelissä Strikers Clubissa.
Ja ehkä se on, että Next Level Games on mennyt hieman liian pitkälle normaalitilasta, joka pysyy kävelynä puistossa verrattuna Galaktiseen prosessoriin, joka näyttää tietävän kaikki liikkeesi etukäteen, joka tekee täydellisiä salamannopeita syöttöjä ja että tietysti jokainen laukaus, jonka he ottavat, menee sisään. Mutta he varoittivat meitä jo liikkeistä, joita voidaan tehdä opetusohjelmissa, eikö? Etkä voi odottaa onnistuvasi Galaktisessa tilassa hallitsematta niitä kaikkia. Lisäksi jokainen kilpailija galaktisessa tilassa on osoitus siitä, mitä voit tehdä, jos harjoittelet tarpeeksi kovaa.
Siksi tämä edistyneiden vinkkien ja temppujen opas on tarkoitettu sekä niille, jotka haluavat voittaa Galaktisen tilan, että niille, jotka haluavat pelata ammattilaisina moninpelissä, ja koska kosketamme myös lisävarusteita, se auttaa sinua parantamaan koko pelin ajan.
Usein on hauskaa työntää kovaa ja yrittää varastaa pallo, ja jos saat kiinni ladatuista taklauksista (pidä Y), se voi olla hyvä menetelmä, etenkin ihmisiä vastaan (galaktisessa tilassa näyttää siltä, että CPU havaitsee, milloin aiot tulla sisään, ja väistää sinua). Jos kuitenkin väärinkäytät tätä menetelmää ja unohdat taklaukset, pelaajasi putoavat maahan eivätkä voi palata puolustamaan. Yhdistä ladatut taklaukset normaaleihin taklauksiin (joskus tönäisy, jopa heikolta hahmolta, estää laukauksen) ja muihin puolustustekniikoihin.
Kun he antavat sinulle sienen, tuntuu loogiselta käyttää sitä juoksemaan enemmän, koska niin Mario Kart opetti meille, mutta turbo pallon kanssa ei ole mitään verrattuna taklaukseen, jonka voit tehdä ilman palloa. Jos käytät sieniä puolustaessasi, voit seistä minkä tahansa vastustajan edessä tai lyödä heitä kaukaa varastaaksesi pallon.
Erittäin hyvin pelaavia kilpailijoita vastaan voi tuntua erittäin vaikealta siepata palloa taklauksilla tai ladatuilla taklauksilla. Huomaa, että jos sijoitat itsesi oikein (varsinkin jos olet neljä ihmispelaajaa samassa joukkueessa), on mahdollista varastaa matalia syöttöjä, mutta erityisesti korkeita! Paina B-painiketta (tai A-näppäintä, jos olet vastustajan puolella, ampuaksesi suoraan). Näin voit myös välttää volley-laukauksia. Tietenkin tämä ketju- tai temppukupeissa on vaikeampaa, jos pelaat yksin, koska tekoäly ei koskaan aseta hahmojasi eteenpäin ja prosessori saa sinut huimaamaan täydellisillä ilmasyötöillä, kunnes pyörryt. Itse asiassa luulet, että CPU: ta on mahdotonta puolustaa. Kehotamme hieman kärsivällisyyteen!
Jos olet monen ihmisen tiimi ja kollegasi on sijoitettu Hyper Strikeen, kun sinulla on Strike Orb, yksi tapa helpottaa sitä on estää: seiso heidän edessään ja vastustajien syötteet suunnataan ensin sinuun. Tiedämme, koska se häiritsee meitä paljon, kun yritämme pysäyttää suorittimen ja tulo ohjataan väärin. Hyödynnä sitä eduksesi.
Kyllä, niin me kaikki ajattelimme ensin: jos hahmolla on paljon nopeutta ja vähän voimaa tai laukausta, ehkä on siistiä vähentää sitä, mitä heiltä puuttuu, vielä enemmän ja lisätä heidän korkeampia tilastojaan. Jos kuitenkin jätät laitahyökkääjät ilman esimerkiksi kunnollista laukaustilastoa, vähennät maalintekomahdollisuuksiasi liikaa, ja koska korkeimmalla vaikeustasolla he saavat sinut kulmaan hyökkääjän paikalla, sinun on varattava joitain laukauksia ja tekniikoita näille laitahyökkääjille. Ryhmätyö! Vau.
Suoritinta vastaan Galaktisessa tilassa sinun on käytännössä mahdotonta taklata (R) varhaisissa alkulohkoissa. He huijaavat hieman ja väistävät juuri kun aiot puuttua niihin, mutta sinun pitäisi myös säästää väistämisesi. Esimerkiksi edistynyttä CPU: ta vastaan, katso, kun he lataavat taklausta nuolilla, tee sama asia kuin CPU tekee sinulle: odota, väistä ja hyödynnä lisättyä turboa. Muuten, sinun ei aina tarvitse väistää eteenpäin tai sivulle. Huomaa, että CPU on riippuvainen taaksepäin väistämisestä: tee se muille ihmisille.
Kuten väistäminen, erilaisten ladattujen liikkeiden peruuttaminen voi toimia hyvin vastustajan taklausta vastaan. Ihmisiä vastaan on erittäin hyödyllistä peruuttaa laukaukset, koska niissä on kaikki pysäyttämään sinut ja jättämään sinut erittäin hyvään asentoon, mutta muista myös peruuttaa ladatut taklaukset (paina B, kun olet painanut Y) aikaan, jolloin se tehdään tehokkaasti; Joten olet aina valmis.
Ensimmäisinä päivinäsi Mario Strikers: Battle League Football:n kanssa olet ehkä unohtanut, että voit käyttää ZR-näppäintä, koska se eroaa hieman muista jalkapallopeleistä. Täällä heität pallon eteenpäin ja sinun on mitattava etäisyydet hyvin, mutta niin monilla painikkeilla ja mahdollisilla toiminnoilla, älä unohda tätä, varsinkin kun he jahtaavat sinua laidalla. Käytä myös läpisyöttöä (L+B), kun joukkuetoverin parina on mies päällä -puolustus, mutta hänellä on tilaa edessään.
Se voi tuntua typerältä tai makuasialta, mutta varusteesi voivat auttaa sinua paljon pelikentällä hahmojesi erottamisessa, koska pelattavuus on melko hämmentävää ja kaoottista, ja useammin kuin kerran unohdat pallon tai kuka kuljettaa sitä niin monien esineiden joukossa, räjähdykset, tehosteet ja hahmot. Esimerkiksi Charmsin keltainen kontrasti on erittäin hyvä, ja jos valitset Haunted Mansionin stadionien luettelosta, se on vielä parempi violettien taustojen mielessä.
Se voi satuttaa ylpeyttäsi hieman, mutta jos epäonnistut galaktisessa tilassa, ei ole haittaa yrittää uudelleen muutaman kerran maksamalla kolikoita. Tässä vaiheessa, kun tulet normaalitilasta, ellet ole käyttänyt kaikkia varojasi lisävarusteisiin, sinulla on käytettävissäsi useita tuhansia kolikoita, ja uusintaotteluun osallistuminen maksaa vain sata. Maksat heille mielelläsi, kun sinut on "ryöstetty" ties kuinka monennen kerran ja haluat kohdata nämä huijarit uudelleen, ja saat sijoituksesi takaisin heti, kun nostat tuon kupin.
Jos sinulla on mahdollisuus, kuten teimme aiemmin, kerätä neljä kollegaa sohvalle, kokemus muuttuu täysin. Siten jokainen pelaaja ottaa hahmon ja roolin pelikentällä, jolloin joukkuetoverisi voivat luoda tilaa, asettua kilpailijan eteen varastamaan pallon, seulomaan, jopa asettamaan strategisia syöttöjä joukkuetovereille ja kaikenlaisia Tiki-taka-strategioita yksikkönä. Itse asiassa suosittelemme siirtymistä neljästä kahteen, koska kolme pelaajaa on erittäin epämiellyttävä hahmo, jossa ainoa CPU-merkki on löysä ja saa kaikki muuttamaan strategiaa koko ajan, kun kahdella se on hallittavampi.
Älä myöskään ajattele vain verkossa: jos sinulla on useita konsoleita (ja pelejä), voit isännöidä moninpeliturnauksia yhdistämällä ne paikallisen langattoman yhteyden kautta, sillä enintään 8 ohjainta konsolia kohden ja enintään 4 konsolia verkossa sallitaan.
Useampi kuin yksi pitkäaikainen fani näki Daisyn putoavan Nintendon alkuperäisestä luettelosta MSBLF: n debyyttiä varten. Uskomme, että hän on pääsemässä kuntoon ja että hänestä tulee yksi ensimmäinen ilmainen DLC-hahmo, mutta totuus on, että hänen on vaikea ottaa Rosalinan tilalle, koska hän on epäilemättä kauden ilmestys. MVP lähes kaikissa peleissä, näet hänet monien joukkueiden kärjessä pisteytyskykynsä vuoksi. Hänen tekniikkansa ja ammuntaominaisuutensa ovat niin hyviä heti kättelyssä, että muutamalla pienellä pelityyliisi perustuvalla lisävarusteiden hienosäädöllä saat todennäköisesti pelin parhaan hahmon, Mario Strikersin uuden "tappajan".
Jos "tarvitset" useita maaleja, normaali asia on napata joitain esineitä aloittaessasi joka kerta. Yleisö heittää sinua kohti pari esinettä, jotka ovat yleensä kuoria ja bob-ombeja, mutta jos he tuntevat olonsa anteliaaksi, he antavat sinulle myös tähtiä. Jos olet tarttunut Strike Orbiin, loogisin asia on, että yrität tehdä Hyper Striken heti, kun aktivoit tähden, koska kukaan ei häiritse sinua, eikö? No, tiedä vain, että sekä tähti että sieni antavat Hyper Strikelle "buffin" ja vaikeuttavat estämistä.
Entä jos epäonnistun? Älä huoli, sen käynnistäminen on jo melko monimutkaista. Jos hermojesi takia et naulaa kahta sinistä aluetta (pysäyttämätöntä hyperiskua varten) ja maalivahti pysäyttää sen, älä seiso paikallaan estoanimaation aikana: yritä sijoittaa hahmosi laatikkoon, koska Boom Boom -maalivahti hämmästyy (tai rakastuu tai kädet tulessa) ainakin hetkeksi, jotta saat helpon maalin. Tietenkin, tietäen tämän, kilpaileva joukkue yrittää kaikin keinoin olla antamatta sinun ottaa näitä kantoja, ja he estävät ja taklaavat sinut. Hyvä asia tässä on se, että jokainen osuma ilman palloa on "virhe", ja keräät erilaisia esineitä korvauksena.
Normaalitilassa kupit on jaettu CPU-joukkueiden ominaisuuksien ja tyylin mukaan hahmojen, pelitavan ja mukautettujen lisävarusteiden perusteella. Ne ovat kaikki kovia pelejä Galaktisessa tilassa, ja monissa tapauksissa voitat hiuksenhienosti kultaisella maalilla ja käytät väärin toista elämää, jonka he tarjoavat sinulle (tai maksat kolikoita pelataksesi uudelleen). Muista tässä, että jos jatkoaika päättyy ilman kultaista maalia, on aika pelata toinen peli tuon pelottavan kilpailijan kanssa tasapelin avaamiseksi.
Mitä tulee kuppien lähestymiseen, se riippuu hieman tyylistäsi. Jos olet joustava ja sinulla on paljon lisävarusteita avattuna, voit esimerkiksi asettaa suuria hahmoja riviin tai muokata tavallisia hahmoja voittaaksesi Muscle Cupin, koska et koskaan varasta palloa tavallisilla taklauksilla. Voit myös pitää kokoonpanosi ja tehdä ladattuja taklauksia koko ajan, siihen liittyvällä riskillä. Ärsyttävä Trick Cup tekee sinut hulluksi, jos pelaat yksin, koska jokainen korkea syöttö päättyy laukaukseen ja maaliin, joten sinun on lisättävä intensiteettiäsi ja valittava erittäin hyvin, ketä vastaan hyökkäät ladatulla taklauksella ja ketä estät. Keskittymiskykysi on oltava erittäin korkealla, kunnes nostat kultaisen Champions Cupin, pelin viimeisen haasteen.