Suomi
Gamereactor
artikkelit
Singstar

Nainen Singstarin takana

Singstarin Playstation 3 -version julkaisun kunniaksi Bengt rimpautti hyväntuuliselle Paulina Bozekille. Paulina on tuottanut Singstaria ensimmäisestä pelistä lähtien.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ
Singstar

Gamereactor: Miltä nyt tuntuu kun, peli on viimeinkin julkaistu?

Paulina Bozek: Erittäin hyvältä. Olemme tehneet peliä viimeiset kaksi vuotta.

Miksi pelin julkaisu myöhästyi?

Tämä on mainos:

Siihen on kaksi pääasiallista syytä. Ensin piti hoitaa Singstore, jonka taustalla on monimutkaisia taloudellisia asioita. On tietysti hyvin tärkeätä, että se puoli on kunnossa. Toiseksi piti hoitaa neuvottelut myös musiikkipartneriemme kanssa pelin ja Singstoren sisällöstä.

Entäpä päivitykset. Miltä Singstoren tulevaisuus näyttää?

Tulemme keskittymään juuri siihen. Tähtäämme jopa viiteentoista uuteen kappaleeseen kuukausittain ja tulemme tarjoamaan myös paikallista sisältöä. Ensi vuonna saataville tulee ruotsalaisia, tanskalaisia ja suomalaisia kappaleita.

Julkaisetteko uusia Singstar-levyjä Playstation 3:lle vai pelkästään Singstorelle?

Tämä on mainos:

Tulemme jatkossakin julkaisemaan uusia levyversioita Singstarista. Levyversiot ovat tärkeitä uusien asiakkaiden houkuttelemiseksi ja on myös tärkeää säilyttää näkyvyys kaupoissa. Levyjä ei kuitenkaan tule aivan yhtä paljon kuin Playstation 2:lle. On myös muistettava, että kaikki pelaajat eivät käytä verkkopalveluita ja levylle mahtuvassa 30:ssä biisissä on todella paljon pelattavaa ja laulettavaa.

Mistä Singstarin uutuudesta Playstation 3:lle pidät eniten?

Voi, valinta on kovin vaikea. Pidän paljon sekä Singstoresta että My Singstar-verkkopuolesta. Mielestäni olemme onnistuneet saamaan Singstoresta viihdyttävän ja tulee olemaan jännittävää nähdä kuinka My Singstar kehittyy youtubemaisuudessaan. Olemme järjestäneet tapahtumia joissa ihmiset ovat saaneet testata Singstaria ja ladata esityksiään näytille ja sitä on ollut mielenkiintoista seurata. Mutta nyt se tulee aloittamaan ihan oman elämänsä ja siitä tulee mielenkiintoista.

Onko teillä suunnitelmissa tehdä Singstarista vieläkin pelaajalähtöisempi kokemus?

Ehkäpä. Me opimme aina paljon tekemästämme ja nyt odotamme minkälaisen vastaanoton Singstar PS3 saa ja minkälaista palautetta meille annetaan.

Singstar on ollut tavattoman suosittu joissakin maissa, esimerkiksi Ruotsissa, missä Singstar Svenska Hits on myynyt yli 100 000 kappaletta, mutta ette ole onnistuneet yhtä hyvin USA:ssa. Mistä luulet sen johtuvan?

Asia on juuri niin kuin sanot. Singstar on todella suosittu Ruotsissa, Norjassa ja ehkä kaikkein eniten Saksassa. Se on suosittu melkein koko Euroopassa ja myös Australiassa. Kesti jonkin aikaa ennen kuin Singstar julkaistiin USA:ssa ja siellä se ei ole yhtä suosittu. Ehkä siksi, että siellä on pelattu tavanomaisia pelejä niin kauan. Mutta on mielenkiintoista nähdä Guitar Herot ja nyt myös Rock Band. Ne avaavat ehkä markkinaa myös Singstarille. Meillä on vielä paljon tehtävää USA:ssa.

Voitteko tehdä mitään Singstarille saadaksenne sen menestymään paremmin USA:ssa?

Mielestäni itse konsepti on hyvä, pitää vain löytää oikeat biisit. Muuten meidän pitää mielestäni toimia samoin kuin Euroopassa. Pitää esitellä Singstar ihmisille, saada ihmiset kokeilemaan peliä yhdessä. Me esittelimme Singstaria kauppakeskuksissa ja vastaavissa ja sellaisia tapahtumia pitää järjestää enemmän.

Olisiko demossa mitään ideaa?

Olemme vasta aika alkuvaiheessa enkä tiedä tuleeko demoa.

Mitä pidät Guitar Herosta ja Rock Bandistä?

Ne ovat jossain mielessä samanlaisia kuin Singstar. Niissä on kitara, meillä on mikrofoni. Ne ovat helppoja ja vaistonvaraisia tapoja pelata, ja siksi ihmiset osaavat pelata näitä pelejä heti. Mutta Guitar Herossa pääpaino on ilmiselvästi kitarassa. Rock Band ei vaikuta yhtä laajaan yleisöön vetoavalta tuotteelta.

Rock Bandissähän myös lauletaan...

En ole pelannut sitä itse, mutta luulen että se on enemmänkin osiensa summa. Minusta tuntuu, ettei Rock Bandia pelatessa olisi kovin kivaa käyttää pelkästään mikrofonia.

Oletko pelannut muita pelejä viime aikoina?

Olemme valitettavasti vain paiskineet hommia viime aikoina ja pelanneet Singstaria. Mutta nyt minulla alkaa kesäloma ja silloin aion ottaa vahingon takaisin ja pelata tosi paljon (naurua).

Kiitos haastattelusta ja monista hauskoista hetkistä joita meillä on ollut Singstarin parissa.

Se oli mukavaa kuulla. Kiitos itsellesi.

Aiheeseen liittyviä tekstejä

Singstar on menestynyt ilmaispelinä

Singstar on menestynyt ilmaispelinä

UUTINEN. Kirjoittaja Mika Sorvari

London Studion Dave Ranyard on kertonut Singstarin menestyneen hyvin free-to-play -pelinä. Itseasiassa se on kerännyt itselleen 1,5 miljoonaa uutta pelaajaa.



Ladataan seuraavaa sisältöä