LIVE
HQ
logo hd live | Children of the Sun
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Suomi
      Gamereactor
      artikkelit
      Tron: Evolution

      Tutustuimme Tron: Evolutioniin

      Gamereactor kävi Lontoossa testaamassa tulevaa Tron: Evolutionia. Se lupaa sitoa yhteen loppuvuodesta ilmestyvän elokuvan ja pelin ennennäkemättömällä tavalla.

      Tilaa uutiskirjeemme tästä!

      * Pakollinen tieto
      HQ

      Millaista on elämä tietokoneen sisällä? Monet pelit ja elokuvat ovat yrittäneet vastata tähän lukemattomia kertoja kysyttyyn kysymykseen virtuaalitodellisuudesta. Mutta yksikään ei ole saavuttanut alkuperäisen Tron-elokuvan suosiota.

      Siitä lähtien, kun Jeff Bridges otti ensimmäiset askeleensa Kevin Flynnin roolissa ENCOM-keskustietokoneen sisällä Disneyn elokuvassa 1982, Tronin estetiikkaa on kopioitu niin musiikkivideoissa kuin elokuvissakin. John Lasseter (Toy Story -sarjan luoja) on tunnustanut Tronin valtavan merkityksen tietokoneanimaatioelokuville. Nyt kulttielokuva on saamassa viimein jatkoa Tron Legacyssa, ja Disneyn omat studiot ovat samalla luomassa uutta peliä sitoakseen 28 vuoden välin yhteen. Meidät kutsuttiin Lontooseen katsomaan, miten Tron-universumi on tänä aikana kehittynyt.

      Tron: Evolution

      Tron: Evolutionissa pelaaja on Anon, hallinnointiohjelma, jonka tehtävänä on säilyttää rauha eri universumin ryhmien kesken. Uudet vapaalla tahdolla varustetut ISOs-nimiset ohjelmat ovat ilmestyneet tietokoneen järjestelmiin digitaalisen vallankumouksen myötä. Ne eivät ole kuitenkaan tulleet yksin. Juonta sen enempää paljastamatta hemmetti repeää eri ohjelmien välillä, ja Anonin tehtävänä on palauttaa järjestys kaaokseen.

      Tämä on mainos:

      Prince of Persian tyylisessä kolmannen persoonan perspektiivissä Anon hyppii, juoksee seinillä ja taistelee tiensä läpi esteiden ja Tronin vihollisten. Frisbee-henkisellä henkilöllisyyslevyllä vihulaisia voi poimia kaukaa, ja lähietäisyydellä hahmo turvautuu Capoeira- henkiseen taistelutyyliin. Peli pyöri sujuvasti ilman merkittäviä teknisiä ongelmia esitystilaisuudessa. Ja vaikka ulkoasu ei varsinaisesti loksauta leukoja lattiaan, Propaganda Games on onnistunut tuomaan alkuperäisen elokuvan uraa uurtaneen estetiikan myös pelin puolelle.

      Tron: Evolution

      Tapasin pelin ohjaajan Darren Hedgesin myöhemmin päivällä. Kysyin häneltä sekä pelin estetiikasta että niistä haasteista, joita Tronin 28 vuoden horros on aiheuttanut. Darrenin mukaan pelin kehittäjät ovat olleet mukana elokuvan kuvauksissa ensimmäisestä kuvauspäivästä lähtien. He ovat jakaneet ideoita, ajatuksia ja konseptitaidetta tuodakseen molemmat tuotteet mahdollisimman lähelle toisiaan. Esimerkiksi yhteisen ilmeen ja teeman lisäksi elokuvassa referoidaan tapahtumia pelistä.

      Keskustelumme aikana käsittelimme myös moninpeliä, jonka Darren näkeekin pelin mielenkiintoisimpana aspektina. Pelaajat voivat ottaa omat hahmonsa netin puolelle, tienata pisteitä päivityksiä varten ja sen jälkeen palata yksinpelin puolelle uusien taitojen kera. Näin eri moninpelimuodoista pyritään tekemään houkuttelevampia uusille pelaajille.

      Tämä on mainos:

      Moninpelitestin aloitimme ikonisilla Valopyörillä (Light Bikes), jotka ovat Tron-universumin versio moottoripyöristä. Tuikkuprätkät ovat moninpelissä kuolettavan vaarallisia, koska ne jättävät läpitunkemattoman esteen taaksensa valovanan muodossa. Vastustajia ansastaessa ja heidän vanojaan väistellessä peliin tulee nopeasti fiiliksiä ikään kuin matopelin 3D-versiosta. Pelimuoto on ainutlaatuinen ja viihdyttävä, ja pienellä viilauksella loistemopot voivatkin varastaa lukuisia tunteja pelaajien illoista.

      Tron: Evolution

      Näkemämme Tron: Evolution ei näytä ollenkaan hullummalta. Toistaiseksi se ei kuitenkaan paini samassa sarjassa esimerkiksi aikaisemmin mainitun Prince of Persian kanssa. Se ei ole riittävän haasteellinen, ja vaikuttaa liian yksinkertaiselta enemmän pelaaville. Mutta Tron-universumin ja elokuvan faneille pelillä on paljon annettavaa. Lisäksi Playstation 3 -versio tukee sekä 3D-tekniikkaa että Playstation Movea, joten ne voivat antaa lisäarvoa uusista tekniikoista kiinnostuneille.

      Avainsana koko Tron-hankkeessa on "monimediallisuus". Sen tavoitteena on tuottaa yhtenäinen, itseään täydentävä kokemus useiden mediamuotojen välille. Odotammekin mielenkiinnolla, tuleeko pelistä luonteva jatke elokuvalle vai onko se vain halpa lisenssiräpellys pelaajille, jotka muistavat vielä vuoden 1982.

      [Käännös: Matti Isotalo]

      Tron: Evolution
      Tron: Evolution
      Tron: Evolution
      Tron: Evolution
      Tron: Evolution
      Tron: Evolution
      Tron: Evolution
      HQ

      Aiheeseen liittyviä tekstejä

      0
      Tron: EvolutionScore

      Tron: Evolution

      ARVIO. Kirjoittaja Tuomas Jalamo

      Kolmisen vuotta sitten Turokin tehtaillut Propaganda Games tarttuu nyt Tron-sarjaan uuden elokuvan varjolla julkaistun lisenssipelin muodossa.

      0
      Tutustuimme Tron: Evolutioniin

      Tutustuimme Tron: Evolutioniin

      ARTIKKELI. Kirjoittaja Emil Ryttergaard

      Gamereactor kävi Lontoossa testaamassa tulevaa Tron: Evolutionia. Se lupaa sitoa yhteen loppuvuodesta ilmestyvän elokuvan ja pelin ennennäkemättömällä tavalla.



      Ladataan seuraavaa sisältöä